en
    Supra generations

    The Toyota Supra Community for all Supra generations

    Toyota Supra A90

    Owners of the fifth generation Toyota Supra are thrilled about that car

    Toyota Supra MKIV

    In July 1993, the fourth and so far last generation of the Supra came on the market. Internationally, this type is called " Supra MKIV ".

    Toyota Supra MKIII

    In early 1986, the third generation of the Supra was introduced. It is also the first that has not been marketed with the suffix Celica.

    Celica Supra (MK2)

    The second generation was presented in the fall of 1981 and had a completely independent drive with the new (170 hp) 6-cylinder engines.

    2000GT & Supra MK1

    The first Supra built from spring 1978 to summer 1981 was still offered as a top version of the Celica first in Japan and later in the United States.

    Sport plus für Motor und Getriebe codieren - Erfahrungen ? | Forum

    bbj Owner

    Hallo,


    in amerikanischen und japanischen Foren wird gezeigt, dass man für den Supra, der ja im Original "nur" Comfort und Sport (individual) Modus hat für Getriebe und Motor auch Sport plus codieren kann.

    Die Berichte sind sind sehr kontorvers von "viel bessere Gas-Annahme, schnellers Schalten und mehr Blubbern beim (früheren) Runterschalten" bis hin zu "ich merke keinen Unterschied zu Sport".


    Nun wollte ich hier mal nachfragen, ob das schon einer gemacht hat und möglicherweise sogar einen fundierten Erfahrungsbericht abgeben kann, ob es sich lohnt.


    Achja - so geht's mit Bimmercode - als Fahrzeug Z4 auswählen:


    SPORT PLUS mode Engine and Transmition

    1) Body Domain Controler

    2) Expertenmodus

    3) 3221 PfFesMaster

    4) FesSportWorldMode 1

    5) Not Sport Expert => SportExpert

    6) codieren


    7) HeadUnit

    8) Expertenmodus

    9) 3008 FES

    10) FES Sport Experten

    11) nicht aktiv => aktiv

    12) codieren


    Danke im Voraus für Berichte !

    Oxwall Community Software